Obowiązek podpisania umowy na wywóz odpadów komunalnych.
Straż Miejska w Bytomiu prowadzi regularne działania zmierzające do likwidacji zjawiska „nielegalnych wysypisk odpadów komunalnych”
Na kanwie wielokrotnie opisywanych na naszej stronie internetowej czynności zmierzających
do ustalenia sprawców tego procederu, strażnicy miejscy dokonują kontroli warsztatów samochodowych, celem ustalenia czy właściciele tychże prowadzą zgodną z przepisami prawa gospodarkę odpadami komunalnymi.
Przeprowadzone kontrole wykazują wiele nieprawidłowości w tym zakresie. Do jednej z nich należy brak podpisanej umowy na wywóz odpadów komunalnych. W takim wypadku właściciel warsztatu samochodowego może być ukarany mandatem karnym w wysokości do 500 zł oraz zobligowany
do podpisana stosownej umowy.
Podjęte przez strażników miejskich działania skutkują większą świadomością prawną wśród właścicieli warsztatów samochodowych, a co za tym idzie podpisywaniem przez nich umów
na wywóz odpadów komunalnych.
Straż Miejska w Bytomiu przypomina, że zgodnie z art. 6 ust. 1 USTAWY z dnia 13 września 1996r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2023 poz. 1469), właściciele nieruchomości czyli w rozumieniu tej ustawy, także współwłaściciele, użytkownicy wieczystości oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością są zobowiązani do utrzymania nieruchomości w czystości i porządku
w tym podpisanie stosownej umowy na wywóz odpadów komunalnych.
W przypadku niezastosowania się o ww. obowiązku prawnego na podstawie art. 10 ust 2 tejże ustawy właściciel warsztatu samochodowego podlega karze grzywny.