OBOWIĄZKOWA DERATYZACJA JESIENNA
Przypominamy iż, zgodnie z Uchwałą Nr XXI/279/19 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 25 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na ternie miasta Bytomia, należy wykonać następujący obowiązek:
Rozdział 7.
Wyznaczanie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
§ 10.1. Na terenie miasta Bytomia obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary:
1) jednorodzinnej i wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej;
2) obiekty użyteczności publicznej,
3) zabudowane obiektami wykorzystywanymi w celach działalności gospodarczej lub magazynowej.
2. Ustala się, że obszary, o których mowa w ust. 1 podlegają ciągłej deratyzacji, w okresach:
1) wiosennym w terminie 1 kwietnia – 30 kwietnia każdego roku;
2) jesiennym w terminie 1 października – 31 października każdego roku.
Obowiązek ten spoczywa, na wszystkich właścicielach i zarządcach nieruchomości znajdujących się na terenie miasta Bytomia.
W związku z powyższym w miesiącu październiku bieżącego roku funkcjonariusze Straży Miejskiej w Bytomiu dokonają sprawdzenia realizacji wytycznych zawartych w regulaminie na terenie naszej gminy.
Strażnicy zwrócą uwagę na właściwe i terminowe przeprowadzenie deratyzacji, zgodne z przepisami zastosowanie preparatów i urządzeń pomocniczych takich jak np. karmiki dla gryzoni.
Potwierdzeniem wykonania obowiązku deratyzacji podczas kontroli, jest dowód zakupu trutki lub faktura za przeprowadzenie usługi przez specjalistyczną firmę.
Zasady przeprowadzenia deratyzacji:
- należ używać preparatów ogólnodostępnych w handlu do tego celu przeznaczonych,
- preparaty wyłożyć zgodnie z instrukcją,
- w miejscu wyłożenia trutki umieścić ostrzeżenie
,,Uwaga! Wyłożono trutkę przeciw gryzoniom. Niebezpieczeństwo zatrucia ludzi i zwierząt.”
- na bieżąco usuwać padłe gryzonie i przekazywać je firmom uprawnionym do utylizacji zwłok zwierząt,
- należy pamiętać o uzupełnianiu wyłożonego preparatu,
- trutkę należy zabezpieczyć przed dostępem dzieci, zwierząt domowych oraz wolno żyjących,
- po zakończonym okresie deratyzacji niezużyte preparaty należy usunąć zgodnie z dołączoną instrukcją.
Jeśli w wyniku kontroli zostanie stwierdzone uchybienie funkcjonariusz, może udzielić pouczenia, nałożyć mandat karny w wysokości od 20 zł do 500 zł. Natomiast jeśli mandat nie zostanie przyjęty, sprawa jest kierowana do sądu, który może zasądzić grzywnę do 5 tys. zł.